Da kommt auch mein Bekannter (der mittlerweile eine Ukrainerin geheiratet hat) wieder ins Spiel. Die beiden leben mittlerweile in Deutschland und verständigen sich überwiegend auf Englisch. Sie absolviert inzwischen den vierten oder fünften Sprachkurs. Dennoch wird fast nur Englisch gesprochen. Lt. ihm gäbe es keine Probleme damit.
Ich würde es nur als schade empfinden, wenn ich meinen Aussagen nicht die eine oder andere sprachliche (oder gar inhaltliche) Nuance geben könnte, weil mir schlichtweg das Vokabular fehlen würde. Für den "groben" Inhalt der Nachricht würde es definitiv noch reichen, aber stilistische Feinheiten blieben (vor allem anfangs) wohl auf der Strecke. Das würde eine gewisse Toleranz und Nachsichtigkeit auf beiden Seiten erfordern, da die Sprache dann möglicherweise als "sehr grob" empfunden werden könnte.

I agree with all people who a) say it s worth courting a German lady in English b) (I) strongly recommend ( whether or not u have a German partner) to show some respect &good will and take German classes.- best of luck ( English teacher with British ex)

Zuletzt bearbeitet:
In my opinion it's truly fine to write/talk in english.
I personally like talking in english and would it find interesting to meet a woman from another country.
I'm using written english everyday at work, but I might still miss some words in my active repertoire (as I'm not used to talk much). If I hear them (passive) I've no troubles at all, but thinking of the right word while talking is completely different.

I also think it's quite charming and if both of you are not native in english it might even help. Sometimes you might need to think about an answer. In your mother language you might quickly seem dishonest, shy or quirky. In a foreign language everything is a bit more chilled and this can reduce awkwardness a bit.

So, don't be shy, just try!

Oh my dear, although I don't speak english very fluently (lack of practise), I would love love love to meet a man which is talking english. And yes, though it would be a little bit rough during the first few weeks, it sure would get better soon. I don't know why but I am absolutely sure the right man for me is an english speaking man.
Ok, all the other personal characteristics would have to fit too...
Good luck to you