Kirsche

User
Hmmm, also ich habe noch nie meiner besten Freundin ein Parfum gekauft... und sie mir auch nicht. Solche Geschenke gibt es bei uns nicht.

Ich habe mal von meinem damaligen Freund ein Parfum bekommen... das konnte ich leider selbst nicht riechen - das war für mich auch eine Stinkbombe - und dem Gedankenansatz des Artikels folgend wollte er damit wohl andere, potentiell interessierte Männchen verjagen, oder?

Parfum als Geschenk ist sehr heikel - außer man weiß, welches Parfum der/die Beschenkte verwendet und kauft genau dieses.

G

Gast

Gast
Ich bin ja glatt sprachlos, wie hinterlistig wir Frauen doch sind :)

Keks

User
Vizee! Du glaubst diesen Quatsch tatsächlich? Hast du je Parfüm an eine Freundin verschenkt?

G

Gast

Gast
Meine Ironie nicht gespürt Keks? :)

@Parfüm:Nö,noch nie. So was machen wir irgendwie nicht..

nuit

User
Fehlersuchbild ;):

Zitat von http://news.byu.edu/archive15-jul-perfume.aspx:
The study investigated fragrance-buying intentions of 146 women from the United States and the Netherlands. Although the researchers were primarily looking to see if consumers are more likely to buy fragrances with packages that are congruent with the product (they’re not) the purchasing behavior of women towards women caught their eye. Howell said the original statistical analysis appeared to say that women like to sabotage their best female friends when it comes scents.
...
Digging deeper included interviewing 12 female subjects to add qualitative layers to the research.
...
Women in the study said gifting a friend with perfume might suggest they need to address a negative smell. Women prefer to avoid the possibility of negative connotations with friends and choose safer gifts instead.
“Buying perfume for another woman is like buying a swimsuit for someone else,” said BYU campus news manager Emily Hellewell, who refused to reveal her perfume preference. “Swimsuits, like perfume choices, are very personal and it’s not a gift you would give a friend.”

...Loge! :)

Zuletzt von einem Moderator bearbeitet:

Pit Brett

User
Gute Recherche!

G

Gast

Gast
Den Artikel habe ich gelesen. Und die Kommentare.